Jatuh Cinta dengan orang yang tidak sepatutnya..

pernah tak korang fikir sejenak... ape akan terjadi kalau korang bercinta dengan orang yang tidak sepatutnya? adakah cinta itu akan berputik? adakah cinta itu akan malap? ramai tidak mempersoalkan hal nie sebab sibuk mengejar cinta tanpa memikirkan hal2 penting termasuk hati, karakter dan sebagainya sebab kebanyakan yang mengejar cinta selalunya melihat dari rupa (ini termasuk aku, sebab toO payah nak cari gf.. memilih sangat haha)..

Apa akan terjadi kalau orang yang kite nakkan to bukan sepatutnya milik kite tapi kawan kite yg sentiasa ade sebelah kite to sebenarnya menunggu kita dari dulu dan sepatutnya jadi milik kite? banyak yang tak boleh di jangka dengan ketentuan jodoh dari Tuhan.. bila berkenalan pulak tak sampai sebulan dah bercinta.. ade to tak sampai satu hari.. memang hebat aura nie! aku nak belajar la mengorat dengan sesiapa yang mampu buat macam toO hehehehe.. macamane plak kalau orang yang kite nak tapi dia taknak kite pastu kite sibuk plak nakkan dia? dah ape plak akan terjadi kalau dua pihak dah suka same suka tapi seorang plak was2? parah betul nie..

aku paling suka ade satu cerita nie siap tunjuk tentang tiga dunia percintaan yang berbeza.. Keabadiaan Cinta lakonan Ezlan yusof, Remy ishak, Tiz zakiyah dan Cheryl samad.. kisah percintaan orang buta bercinta dengan si pekak n bisu, kedua cinta dengan bangsa lain, ketiga cinta antara dua orang muda & tua, sape2 ade astro mesti sure tengok filem arahan khabir bhatia nie (aku takde astro so tengok kat kedai makan hehehe layan sampai abis), korang rase cinta no. 1 toO wujud ke? abaikan no. 2 dan 3 sebab memang dah selalu berlaku.. agak2 rase macamanelah diorang nak bercinta eh.. tapi itu kuasa Tuhan... boleh berlaku... so pada sesiapa nak bercinta to fikirkan2 lah... jangan main bercinta je, buat pilihan yang sebetulnya, kata orang kita akan jumpa yang salah dulu sebelum jumpa yang betul.. last2 tak kahwin pastu bergaduh2 macam orang dah kahwin.. SELAMAT BERCINTA...

*pembaca dan blogger yang ada komen2 yang bernas atau sebarang pendapat boleh beri comment kat bawah ok! komen anda amat dialukan! dan akan di balas!

5 comments

♥ Chacha said...

yup2.. mmg tertulis pon..
kt pasti akan berjmpa dgn org yg slh..
sblm jmpa org yg betull..
tp dlm mase berjmpa org yg slh tu..
kt patut blaja stiap kesilapan..
supaya tak diulangi di mase dpn...

slamat berchenta... hiks

Johari sulaiman said...

♥ Cik Cha : betul3 belajar dari kesilapan

shandye. said...

aku tak tgk cter keabadian cinta tu sbb rumah tak langgan channel tu.

diorang ckp best.

tumpang rumah ko tgk leh?

*komen off-topic*

salina said...

x semestinye kta akan trus berjupe dgn org yg kte nak n sempurna.

so terimala dgn seadanya..

hurmm btw, thank visit my blog. blog awk pon nice jga.. :)

Johari sulaiman said...

shandye: rumah sy pun xade astro haha

salina: betul2 tue... rasenya x salah kot..