Kahwin

Bila sebut pasal kahwin semua suka, so post aku hari nie nak cite pasal kahwin, sebab tengok ramai kawan2 dan sepupu2 aku dah menempuh alam perkahwinan dan jadi suami dan isteri orang.. sape tak suka kahwin dengan yang tercinta.. tapi sedarkah kite bila dah menempuh alam perkahwinan, tangungjawab kite semakin besar.. yelah nak jaga suami dan isteri kita right.. pastu itu belum lagi masuk tahap dah beranak pinak..

Bagi aku kahwin nie satu perkara yang penting jugak sebab itu jugak menentukan kita sudah matang dah boleh menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga bagi lelaki dan penyeri hidup bagi wanita..

Ada jugak sesetengah yang berkahwin sebab nafsu la, sebab takot si dia dapat kat orang lain dan lain2 sebab.. tapi nak kate jarang tak boleh jugak hehehe.. sebab kat malaysia banyak berlaku semua tue..

Bagi lelaki pulak nak kahwin kena lah simpan duit atleast rm5 ribu kalau nak kahwin dan maksimum rm10 ribu.. bagi wanita plak tak sabar2 yang nak kahwin, persediaan untuk jadi isteri harus ada, kena tinggalkan perangai lame kalau ade yang buruk2 tue dan tak terkecuali lelaki pun.. aku nak cerita panjang pun tak boleh sebab aku sendiri tak kahwin lagi

bila dah kahwin nanti jaga la pasangan anda.. sebab membina masjid nie bukan senang, komitment kena ada.. jangan pulak bila dah kahwin sekejap je bahagia pastu bergaduh berperang2 macam cite saving private ryan hehehe... pingan mangkuk berterbangan macam bom tangan hahaha.. anyway pada rakan2 dan sepupu2 ku yang dah kahwin aku doakkan korang berbahagia sampai ke anak cucu! doakan aku jugak akan berkahwin dan bahagia "harap2 cepat sampai seru hahaha gatai"

No comments