Russell Peter

Siapa Russell Peter nie? hahaha Russell Peter merupakan seorang stand up comedy pelawak yang banyak mengunakan bangsa, budaya dan cara hidup sebagai lawaknya lebih2 lagi dari Asia..

Russell Peters di lahirkan di Brampton, Ontario, Kanada dan di besarkan oleh Eric dan Maureen Peters. Keluarganya adalah berketurunan Anglo-India dan Katolik Bapanya lahir di Bombay, India dan bekerja sebagai seorang inspektor daging persekutuan dan ibunya lahir di Kalkuta, India .. Dia mempunyai abang bernama Clayton yang lahir di Calcutta.

beliau bersekolah di Georges Vanier SD Katolik dari tadika sehingga grade 8, Sekolah Menengah Chinguacousy sehingga grade 9-10, dan Bramalea Secondary School sehingga grade 11-12 di Brampton


sebahagian besar
lawak Russell Peters kebanyakkan diambil dari pengamatan beliau terhadap persekitaran di sekelilingnya, beliau jugak sering menggunakan pengalaman hidupnya sendiri serta menirukan ascent atau cara hidup budaya yang berbeza untuk lawaknya. Russell Peters menggunakan status minoriti untuk membolehkan dia melawak tapi menurut sebuah wawancara yang dilakukan untuk The Nasional (KBK), beliau tidak berniat untuk meletakkan atau menyinggung bangsa dan budaya orang lain, malah beliau cuba mengangkat mereka melalui humor.

Official Website
http://www.russellpeters.com/

No comments