Vacation In singapore!

Boleh plak aku tibe2 tanpa di rancang pegi vacation dengan member aku ke singapore.. so aku taknak expect ape sangatlah sebab duit tengah parah gile.. dengan berbekalkan hanya 100SGD (singapore dollar) aku menganggap ini hanya sebagai perkenalan untuk percutian2 yang seterusnya ewah!... takleh blah sebenarnya bawak seratus dollar je.. tapi kitaorang students so hehehe kira boleh lah tuew bercuti 2 hari hehehe..

bermulanya pengembaraan kami berdua menaiki Tiger airways ke sane.. dengan harapan untuk menjadi seorang pemgembara backpackers yang terhebat (ayat nak poyo je) dengan tidur tak cukup so aku tertidur kat dalam flight sampai tersendung2 kepala kat member aku.. hahaha! yang penting pramugari2 tiger airways ade yang comel! hahaha teringat aku seorang dari mereka buat aku cair name nur amalina! comel gile!

so nak jadikan cerita sampai kat sane memang agak biaselah.. cuma yang membuatkan singapore nie lain adalah kemodenan infrastructur diorang yang agak versatile.. cantik bangunan diorang.. especially kat orchard roads.. dan paling aku suka adalah MRT diorang macam kat subway US style... tapi yang kelakarnya penduduk diorang macam jenis wat hal sendiri je.. tak kisah pasal kitaorang.. dan kebanyakkan mereka banyak mengunakan teknologi gadjet yang aku sendiri tak sangka macam barang harian je diorang pakai hahaha...

mereka mengekalkan ciri2 sopan santun, menghormati orang yang lagi tua, peramah jugak orang2 kat sane dan banyak lagilah.. kehidupan mereka seperti robot semuanya laju, macam jepun...tapi aku pegi situ sebagai tourist je.. so satu lagi yang bestnya singapore takde anjing hehehe.. banyak kucing, gebu2 dan gemuk serta besar! dan diorang tak benarkan merokok kat sane! bagus2..

tempat aku pegi banyak lah plak so aku cerita sikit jelah macam orchard road yang aku sangka macam melaka last2 macam kawasan pavillion kat malaysia memang tak dapatlah aku nak beli souvenior hahahaha! Sentosa island yang cantik nak mampus walaupun kecik tapi oklah ade universal studios dan tempat2 yg cute penuh dengan hutan yang cantik.. =) pastu aku stay kat geylang so ramai penduduk muslim di sane!

kebanyakkan tourist yang datang sane aku tengok dari philipina, malaysia, korea, jepun dan negara2 eropah so korang kena datang lah tengok best gile kot singapore! tengok budaya yang berbeza! tapi memang lain dari yang lain.. keselamatan anda terjamin kerana singapore adalah tempat terselamat! safest place kate member aku! hehehe! banyak kucing :p

No comments