Vampire

korang perasaan tak sekarang nie dah banyak keluar cerita tentang vampire atau pontianak (aku tak tahu lah sejak bila pontianak ade persamaan dengan vampire sebab pontianak menakotkan kot dan vampire banyak digambarkan dengan muka hensem n cantik2 hehehe) tapi selalunya vampire nie ada saudara terdekat dengan Dracula.. mengikut pengetahuan yang aku dapat dari internet dan menonton dokumentari..

Vampire
adalah makhluk mitologi atau folkloric yang hidup dengan dengan memakan pada esensi kehidupan (umumnya dalam bentuk darah), tidak mengira dari mayat atau yang hidup. Walaupun vampire telah dicatat dalam banyak budaya dan meskipun spekulasi oleh sejarawan sastera Brian Frost bahawa "kepercayaan dan syaitan vampire penghisap darah adalah pendirian dan imaginasi manusia itu sendiri", dan boleh kembali ke "zaman prasejarah"

bila kite cerita tentang vampire mesti korang teringat cerita Twilight atau cite series yang popular macam Buffy the vampire slayer, Angel, the vampire diaries atau true blood.. namun itu semua adalah kehendak kita untuk mempercayai ia atau tidak tapi bagi aku itu semua hanya mitos sahaja dan hanya perlu dianggap sebagai hiburan dan bukan di amik untuk di jadikan realiti kehidupan.. terpulang pada anda untuk mentafsirkan apa yang anda rase terbaik ;)

No comments