Adele Laurie Blue Adkins

Adele Laurie Blue Adkins dilahirkan pada 5 Mei 1988, dikenali dengan nama Adele, Merupakan seorang penulis lirik dan penyanyi English. Beliau merupakan penerima pertama BRIT Awards Critics' Choice 'dan dinobatkan number one predicted breakthrough act of 2008 in an annual BBC poll of music critics, Sound of 2008. Pada tahun 2009 Anugerah Grammy, Adele memenangi anugerah Artis Baru Terbaik dan Best female Pop Vocal Performance.

Adele mengambarkan gaya muzik beliau sebagai "jiwa kecewa" Adele bersetuju dengan pengkritik yang telah memberi pendapat bahawa vokal beliau lebih mantap dan menarik daripada penulisan lagu dia.

Adele telah mengrelease album studio kedua, 21, pada 24 Januari 2011 di UK dan ia dikeluarkan pada 22 Februari di US. album tersebut digambarkan sebagai klasik dan kontemporari serta musik country.

Lagu pilihan favorite aku merupakan "rollin in the deep" kerana ia menonjolkan vocal adele yang lebih mantap serta high pitch, malah background musicnya sungguh catchy dan ke arah blues serta adele mengunakan vocal country di dalam lagu ini.. ia membuatkan lagu ini lebih mantap! Lagu ini banyak di cover oleh ramai kalau korang rajin jenguk2 youtube. malah artis international sepert John Legend, Chester dan Mike dari Linkin park pernah di minta untuk menyanyikan lagu ini..

No comments